Naše mateřská škola je trojtřídní. Dvě třídy se nacházejí v budově mateřské školy, třetí třída je umístěna v přízemí základní školy. Celková kapacita mateřské školy je 84 dětí. Do mateřské školy jsou přijímány děti zpravidla od tří let. Při volné kapacitě je možno přijmout i děti mladší. Děti jsou přijímány dle kritérií, přednostně jsou přijímány děti před zahájením školní docházky.
Mateřská škola si vytváří svůj vlastní vzdělávací program, který je v souladu se záměry a cíli Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a vychází z podmínek naší mateřské školy.
Mottem naší mateřské školy je „Svět kolem nás". Všichni pracovníci naší mateřské školky jsou si vědomi toho, že jsou vzorem pro chování a jednání dětí, jelikož významnou roli v procesu učení u dětí předškolního věku sehrává spontánní a sociální učení, založené na principu nápodoby.
Hlavním záměrem vzdělávacího procesu je zajistit fyzický, psychický i sociální rozvoj dítěte v podnětném hygienicky nezávadném prostředí, kde je uznávána individualita dítěte a kde dítě získá základy pro zdravé sebevědomí a sebejistotu pro schopnost být samo sebou a zároveň se přizpůsobit životu v kolektivu dětí.
Cílem vzdělávání je osobnostní rozvoj dítěte, samostatnost, získání základů a předpokladů pro celoživotní vzdělávání.
Principem programu je otevřený, vstřícný, komunikativní a partnerský postoj k dítěti, založený na pochopení, porozumění, respektu, úctě, toleranci, lásce a trpělivosti.
Ve školním roce 2024/2025 má mateřská škola tři třídy s celodenním provozem od 6:00 do 16:00.
Každá třída pracuje podle svého TVP pod názvem :
I.třída - Mravenčí dobrodružství - Markéta Pacurová, mgr Vojtěch Seifried
II.třída - Barevný svět na dlani - Stanislava Grigorovová, Hana Kuczerová
III.třída - Jaro, léto, podzim, zima - Bc. Petra Leváková, Karin Obrusníková
Vize naší mateřské školy
1. Vytvářet příjemnou atmosféru v mateřské škole, kam se děti těší a rodiče oceňují práci pedagogů, respektují ji a spolupracují s nimi
2. Usilovat o celkový rozvoj a prosperitu naší mateřské školy, která je otevřená, komunikativní, spolupracující, zajišťující rodičům i veřejnosti profesionalitu i partnerství
3. Zvyšovat a stále zlepšovat kvalitu nabízeného vzdělání pro děti i pro pedagogy
4. Podporovat děti v samostatnosti a vést ke zdravému životnímu stylu
5. Probouzet v dětech zájem o sportovní aktivitu